Bankok és pénzintézetek
![]() |
Projekt megnevezése A CIB szervezeti hatékonyságfejlesztési területe, valamint folyamat- és projektmenedzsment módszertanok kialakítása és bevezetésének támogatása Projekt rövid leírása A CIB Bank Zrt. a magyar pénzügyi szektor változásaira reagálva és a bank hatékonyságát növelendő létrehozott egy új divíziót, a Szervezeti Változás és Hatékonyság Menedzsmentet. Az új divízió központosítottan menedzseli a banki folyamatokat, a szervezeti kapacitáskihasználtságot, valamint a projekt portfóliót. A projekt az új divízió működésének, folyamatainak kialakítását tűzte ki céljául. Ezen belül cél a szervezeti forma, az irányítás fórumainak, folyamatainak, rendszereinek definiálása, a működtetés módszertanainak kialakítása, valamint az implementáció tervezése és megvalósítása. A projekt során a Vialto kidolgozta az egész bankot átfogó és kifejezetten a bank igényeire és működésére szabott folyamatmenedzsment és projektmenedzsment módszertanokat, továbbá általánosan elfogadott és egyértelmű felelősségi köröket definiált és támogatást nyújtott a módszertan bevezetésében. |
|
|
![]() |
Projekt megnevezése Döntés előkészítő és megvalósíthatósági tanulmány készítése üzletmenet folytonosság biztosításához kapcsolódó feladatok és dokumentumok központi – szoftverrel támogatott – nyilvántartásának kialakításához Projekt rövid leírása A K&H Bank célja az üzletmenet-folytonossághoz kapcsolódó adatok és dokumentumok leghatékonyabb nyilvántartására, kezelésére alkalmas eszköz (központi nyilvántartás) megtalálása volt. A Vialto Consulting a projekt során összehasonlító módon bemutatta a Carisma és ÜFO rendszereket, annak érdekében, hogy a K&H megismerje a piacon jelenleg elterjedt BCM eszközök jellemzőit. A K&H számára legalkalmasabb eszköz kiválasztásának támogatása érdekében a Vialto Consulting elkészítette a megfelelő döntéselőkészítő dokumentumot. |
Közigazgatás, közszolgáltatások
![]() |
Projekt megnevezése A Stratégiai Projekt Igazgatóság szervezeti integrációját szolgáló új együttműködési, elszámolási és érdekeltségi rendszer kialakítása Projekt rövid leírása Az 1938-ban alapított Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit KFT. (a továbbiakban KTI) a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kutatóbázisa. A KTI kutatási tevékenységével kiemelkedő helyet foglal el mind Magyarország, mind pedig Európa közlekedés-kutató intézetei között. 2011 júliusában egy belső szervezeti transzformáció kezdeteként megalakult a Stratégiai Projekt Igazgatóság (a továbbiakban SPI), magába foglalva többek között a Közlekedésbiztonsági Központot és célul kitűzve a Projekt Koordinációs Iroda, a Közlekedési Módszertani Központ, a Kommunikációs és Közigazgatási Kapcsolattartási Iroda mielőbbi kialakítását. Az SPI felállításának alapvető célja, hogy a KTI stratégiai módon hozzájárulhasson az állam által tervezett jelentős közlekedési rendszerfejlesztésekhez és a KTI egyre hatékonyabban lássa el az NFM közlekedési tudományos háttérintézményének szerepét. Az újonnan megalakult SPI céljai mielőbbi megvalósítása és szervezetének gyors és hatékony integrálása érdekében a KTI vezetése szükségesnek tartotta az intézményen belüli együttműködési, erőforrás és költség allokációs rendszer, valamint érdekeltségi rendszer megújítását. Ennek érdekében felkérte a Vialto Consulting Kft-t egy szervezeten belüli koncentrált helyzetfelmérésre, illetve az új együttműködési, allokációs és érdekeltségi rendszer javaslat elkészítésére. |
|
|
Projekt megnevezése Szociális feladatellátás korszerűsítése Projekt rövid leírása A projekt során a Vialto Consulting megvizsgálta a Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata által az Újbudai Humán Szolgáltató Központban, az Újbudai Idősek Házában és az Újbudai Szociális Szolgálatnál ellátott szociális feladatokat. Elemezte a feladat méretét az előző öt évre vonatkozóan, megvizsgálta az egyes feladatok gazdasági jellemzőit, valamint külön kitért az térítési díjak meghatározásának módjára. A Vialto vizsgálta a környező kerületek és további vidéki nagyvárosok térítési díjait, a karitatív vagy piaci alapú szolgáltatókat, valamint a demográfiai adatok alapján megbecsülte a feladat méretét a következő öt évre. A fenti vizsgálatok alapján a Vialto rövid és hosszú távú javaslatokat fogalmazott meg, melyek a feladatellátás hatékonyságát javíthatják. |
Szolgáltatási szektor
Projekt megnevezése A GOP-3.3.4. pályázathoz kapcsolódó innovációs tanácsadás az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) partnereként Projekt rövid leírása A projekt célja, hogy a GOP-3.3.4. pályázat keretében a pályázó ITC cégek felkészüljenek a későbbi H2020 pályázaton való sikeres részvételre. A H2020 pályázat az EU versenyképességét hivatott javítaninaz innováció területén. A Vialto szerepe az IVSZ akkreditált tanácsadójaként a pályázó IVSZ tagok versenyképességének javítása. Ennek eredményeképpen 12 pályázó céget készített fel a H2020 pályázaton való indulásra. Ennek keretében a Vialto az alábbi feladatokat végezte:
|
|
|
|
|
Projekt megnevezése Service management projekt 2. fázis minőségügyi támogatása, valamint szolgáltatási folyamat felmérése Projekt rövid leírása A projekt célja a service management bevezetési projekt 2. fázisának minőségügyi támogatása, és a szolgáltatási folyamat működésének, erősségeinek és fejlesztendőinek a feltárása. A Vialto megvizsgálta a projektműködés, projektkultúra megfelelősségét, az ITIL projekt 3. fázisának indításához szükséges feltételek meglétét, feltérképezte a szolgáltatási folyamatok és kapcsolódási pontjait, elkészítette a folyamattérképet. Modellezte, ábrázolta a vizsgált folyamatokat, azonosította az érintett folyamatok működési erősségeit és gyengeségeit és javaslatokat határozott meg a folyamatok javítására vonatkozóan. |
Telekommunikációs szektor
![]() |
Projekt megnevezése "Field Service" kialakításának előkészítése Projekt rövid leírása A Nemzeti Infokumminikációs Szolgáltató Zrt. 2013 őszétől, illetve 2014. január 1-től a jelenleginél jóval nagyobb mennyiségű helyszíni támogatási feladatot kell, hogy ellásson országos lefedettséggel. A NISZ Zrt. célja az SLA-knak megfelelő minőségben, költséghatékonyan biztosítani az infokommunikációs roll-out és üzemeltetési területi szolgáltatásokat. A cél, hogy a NISZ infokommunikációs létesítési, üzemeltetési, illetve az Ellátási Igazgatósággal kapcsolatos aktuális és az IT és telekommunikációs (OSS/BSS), valamint ERP rendszerbevezetéseket követően alkalmazandó „Field Service” folyamatai megfelelő szinten kialakításra és bevezetésre kerüljenek. A cél elérése érdekében a NISZ 2013 nyarán tanácsadói szerződés keretén belül bízta meg a Vialto Consultingot a munka végrehajtásával. |
![]() |
Projekt megnevezése A Magyar Telekom Lakossági Szolgáltatások Üzletág (CBU) integrált marketing folyamatainak kialakítása, a Lakossági Marketing Igazgatóság működésének szabályozása Projekt rövid leírása A Magyar Telekom Távközlési Nyrt. szervezeti transzformációjával 2008. január 1-jével a vállalat szervezeti felépítése alapjaiban változott meg. A szervezeti integrációval párhuzamosan kialakításra került a vállalat beruházási költségek tervezésére és a felhasználására vonatkozó (ún. CAPEX menedzsment) központosított folyamat, a konkrét szabályozások is elkészültek. A projekt célja a Magyar Telekom alkalmazott CAPEX menedzsment folyamatainak átvilágítása különös tekintettel a Csoport kontrolling igazgatóság és Technológiai terület feladat és felelősség-megosztására, valamint javaslattétel a folyamatok hatékonyságának növelésére. |